عادت به اینکه فقط محتوای تبلیغاتی در وب سایت خود انتشار دهید بسیار ساده است. شما زمان زیادی را صرف می کنید تا مردم محصول یا سرویس ارائه شده در وب سایت شما را خریداری کنند، در حالی که آنها صرفا جهت خرید وارد اینترنت می شوند. به این نکته توجه کنید که محتوای تبلیغاتی زیاد، اثر برعکسی بر مشتری خواهد گذاشت. آنها به دنبال این هستند که بدانند این محصول به آنها چه چیزی ارائه می دهد، پس تمرکز خود را بر محتوایی بگذارید که به مشتریان نحوه استفاده و خدمات این محصول را آموزش می دهد. محتوای آموزشیباید آموزنده، جالب و مرتبط باشد. این به شما اعتبار میدهد و کمک می کند در رقابت با سایر وب سایت هایی که تنها به تبلیغات می پردازند و محتوای آموزشی ندارند، پیروز شوید.

همه چیز نباید به فروش محصول خلاصه شود. اگر تنها به این موضوع تمرکز کنید که مشتریان محصول یا سرویس شما را خریداری کنند، احتمالا قبل از اینکه به هدف خود دست یابید با شکست مواجه می شوید. در عوض اجازه دهید مردم با توجه به محتوای ارائه شده در وب سایتتان به شما اعتماد کرده و بفهمند که شما اطلاعات کافی در این زمینه خاص را دارا هستید. با مدارکی که ارائه می دهید به آنها اثبات کنید که نظر کاملا تخصصی دارید و سعی می کنید بهترین گزینه را به آنها بدهید. با ارائه محتوای آموزشی به مشتریان خود می توانید اعتماد آنها را به خود جلب کنید.

پس از اعتماد سازی و نشان دادن وجه انسانی خود، باید به بررسی صنعتی مربوطه بپردازید و نکاتی که از نظر شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند را برای مشتریان برجسته سازید. اگر موضوع داغی در صنعتی که در آن فعالیت می کنید وجود دارد از واقعیت نترسید و حس خود را در رابطه با آنچه می گذرد بیان کنید. درست است که می خواهید تا حد امکان حرفه ای جلوه کنید، اما نشان دادن اینکه شما نیز انسان هستید به اعتماد سازی با مشتری کمک شایانی می کند.

رایان لی کارآفرین سبک زندگی است و در وب سایت خود سعی دارد تمامی حقایق را بیان کند. او در وب سایت خود پس از تولد 42 سالگی اش به بیان 42 مورد از اشتباهات خود پرداخته و از نکات و رموز موفقیت خود پرده برداشته است.

هدف شما این است که محتوای نگارش شده توسط موتورهای جستجو زمانی که افراد اقدام به جستجو می کنند شناسایی شود، پس بهترین راه برای تمرین در نگارش، بهینه سازی و بازیابی محتوای نگارش شده است. زمان بگذارید و بررسی کنید که مردم بیشتر به دنبال چه کلمات کلیدی بوده اند و از آنها در متون خود بیشتر استفاده نمایید. با این حال باید به اصول نگارش توجه داشته باشید و نباید تمرکز خود را بر رنکینگ سایت بگذارید. محتوای شما باید روان بوده و از کلمات کلیدی درست و به موقع استفاده شده باشند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از نویسندگان دارند، انتشار محتوای به سبک نگارش نادرست است. اطمینان حاصل کنید که محتوای نوشته شده کاملا هدف را برساند و آموزشی باشد، اما نباید به گونه ای بنویسید که خواننده به دنبال هدف متن بگردد؛ هدف متن باید کاملا واضح و روشن بیان شود و مبهم نباشد. به این نکات توجه کنید:

  • تصاویر و عکس هایی که می گذارد توجه مشتریان را به خود جلب می کند و باید مربوط به محتوا باشد. در غیر این صورت بسیار گمراه کننده خواهد بود.
  • بر اساس سبک متداول بنویسید و از آوردن جملات و عبارات پیچیده خودداری کنید.
  • ویژگی های متن و هدف مقاله را بولد کنید و به گونه ای نشان دهید که به چشم خوانند بیاید.
  • با خوانندگان خود در مورد حستان درباره موضوعات داغ در صنعتی که هستید صداق باشید و تلاش کنید اعتماد آنها را بدست آورید.
  • اطلاعاتی که شاید به آنها کمکی نکند ولی برایشان جالب باشد را در محتوای خود بگنجانید.

شما ممکن است خواننده را راضی به خرید کنید و یا ممکن است در این کار شکست بخورید، اما اگر محتوای شما به گونه ای باشد که برای آنها مفید واقع گردد خود به خود باعث به اشتراک گذاری آنها می شوید بدین صورت که مردم محتوای شما را با سایرین به بحث می گذارند. همواره سعی در جلب اعتماد داشته باشید، به یاد بیاورید که اگر محتوا شما نقش شاه را ایفا کند، اعتماد سازی نقش ملکه را خواهد داشت و برای موفقیت در کار خود حتما به آن نیاز دارید. 

منبع :wikimohtava &marketingsystemsbydesign.com